Jeżeli słyszymy słowo dieta, momentalnie w głowie pojawia nam się obraz osoby otyłej, która ma wielkie problemy ze zdrowiem, która boryka się ze swoim wyglądem, ma kompleksy i jest nieszczęśliwa. Jest to błąd i typowe myślenie, jednak dieta może dotyczyć także osób szczupłych, które kompletnie nie mają nic wspólnego z nadwagą. Mowa oczywiście o dietach na przytycie, przybranie wagi. Jest ona skierowana do osób, których organizm ma bardzo szybką przemianę materii, które nawet jedząc same słodycze nie tyją, bo ich organizm właśnie w taki sposób radzi sobie z pożywieniem tego rodzaju. Dieta na przytycie ma za zadanie pomóc osobie nadmiernie chudej w przybraniu kilku kilogramów, po to aby ciało było po prostu zdrowsze, aby lepiej wyglądało, aby skóra była jędrniejsza i elastyczna. Dieta na przytycie nie polega z pewnością na jedzeniu produktów bogatych w cukry i to złożone. Nie mamy podczas takiej diety jeść sterty słodyczy każdego dnia i tłustych, Fast foodowych posiłków. Taka dieta to te same zasady racjonalnego, zdrowego odżywiania co u osób otyłych, z różnicą w ilości dziennie spożywanych kalorii. Osoba otyła ma je redukować do 1500-2000kcal dziennie, a osoba chuda ma je zwiększać nawet do 3000kcal, właśnie po to aby zdrowo przytyć.